شناسهٔ خبر: 16949 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش کیفیت هواي پایتخت و سه کلانشهر کشور/ وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق همراه با گردوخاک

آلودگی هوای تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برای پایتخت و سه کلانشهر کشور از وزش باد شدید در مناطق جنوب‌غرب و نیمه‌شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه به دلیل پایداری جو افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در شهرهای بزرگ و پرجمعیت تهران، البرز، اصفهان و اراک داریم. همچنین امروز در شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا در سواحل‌غربی دریا‌ی‌خزر و روز سه‌شنبه سواحل شرقی آن افزایش قابل توجه دما را خواهند داشت که روز دوشنبه در برخی مناطق استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز سه‌شنبه با عبور موج از شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات جنوب‌غرب در برخی مناطق بارش باران و در مناطق سردسیر نیز بارش پراکنده برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است. همچنین فردا افزایش وزش سرعت باد از روی کشور عراق باعث خیزش گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از جنوب‌غرب کشور در اوایل روز سه‌شنبه خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در جنوب‌غرب کشور برای روز سه‌شنبه دور از انتظار نیست.

وی در پایان گفت: امروز بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس مواج است. آسمان تهران نیز امروز صاف و در پاره‌ای از نقاط غبارآلود خواهد بود. همچنین بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۱۳ درجه بالای صفر و کمینه دمای فردا صبح نیز به ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید. /

نظر شما